٢٥‏/١١‏/٢٠٠٧

كان نفسي اروح

كان نفسي اروح علشان بحبها عذرا قصدي علشان انا باعشقها كان نفسي اشارك في كتابة مستقبل احسن ليها كان نفسي اشوفها احسن واحسن كان نفسي اشوف عصر جديد فيها كان نفسي اروح كان نفسي اشارك لكن منهم لله قفلوا في وشي كل طريق ومابقاش قدامي الا اني ماروحش يعني قتلوها في يوم فرحها وكمان منعوني اني اروح عزاها منهم للهكان نفسي اروح وقول عايز قاضي لكل صندوق كان نفسي اروح واقول عايز حريه اكبر واكبر كان نفسي اروح واقول عايز بلدي تفضل حره كان نفسي اروح واقول عايز تداول سلمي للسلطه كان نفسي اروح واقول لا للطواريء لا للارهاب كان نفسي لكن منهم للهمنهم لله اللي منعوني اني اروح اللي سلقوا التعديلات في 48 ساعه اللي عدلوا اللي هما عايزينه بس وماخدوش غير بريأهم هم وبس وعمرهم ما سئلوا نفسهم سؤال انا عايز ايه ؟والشعب ده عايز ايه والبلد دي ايه اللي يصلحها اللي باعوا القطاع العام علشان مصلحتهم ومش مهم الناس تتشرد تموت من الجوع او من التعذيب او من اي حاجه المهم ان كروشهم تكبر وتكبر ولما لقوا نفسهم اتفضحوا دستروا الجريمه وبقالها نص في الدستور منهم لله اللي كمموا افواه اي حد بيعارضهم اللي عايزين بيتي يبقى سداح مداح اللي يحب يفتشه يتفضل في اي وقت وان حريتي الشخصيه مصادره من الان والى الابد وان اي واحد مصري هو متهم حتى تثبت برائته منهم للهوبعد ده كله عايزين اروح واحط صوتي في صندوق انا عارف انه متزور مسبقا واكون كومبرس في المسرحيه الهزليه دي لا ده بعدك لما تحترمني وتحترم ارادتي انا ممكن اروح واعطي صوتي لكن لما اكون مجرد مكمل للمسرحيه اللي اتألفت واخرجت من لجنة السياسات ومررت بمهزله رخيصه من نواب الحزب الوطني في مجلس الشعب انا اسف لان خلاص الشعب فهم ان طبيخ مطبخ الحزب الوطني به سم قاتل علشان كده مش حنشارك ومنهم لله

ليست هناك تعليقات: